מימוש רעיונות לסטארט אפ עם המתחם

יש לך רעיון לסטארט אפ ? איך מתחילים ?

יש לך רעיונות לסטארט אפ ? איך מתחילים ?

שלב ראשון, איך מוצאים רעיון טוב לסטארט אפ ?

נהוג לחשוב שהשלב הראשון בהקמת סטארט אפ זה רעיון מוצלח, האמת היא שרק מעטים הם העסקים המצלחים שנבנו מרעיונות.

מרבית העסקים המוצלחים התחילו דווקא מהבנה עמוקה לבעיה אמתית ויישום מקצועי של פתרון מוצלח.

דרך אחת להגיע לרעיון מוצלח היא בישיבה מסביב לשולחן ומחשבה מה יהיה רעיון טוב. שיטה זו הנקראת 'סיעור מוחות' זכתה לאהדה רבה אצל מובילי דעה רבים.

אולם לאחרונה מחקרים הראו כי ישנם כללים אחרים להפקת רעיונות טובים. למשל במאמר מקיף שפורסם   בניו-יורקר (ראו כאן בתרגום לעברית) ציינו גם חשיבה ביקורתית, ובעיקר שהייה בסביבה מגוונת ואינטרקציה עם אנשים רבים כגורמים ליצירת רעיונות טובים.

כשבוחנים רעיון לסטארט אפ יש לבדוק מספר דברים נוספים בתוך הרעיון:

גודל השוק – חשבו על מס' האנשים שישתמשו בשירות, מכיוון שהקמת סטארט אפ מלווה בעבודה קשה כדאי להתייחס בתחילת התהליך לפוטנציאל הגדילה מבחינת גודל השוק. שוק קטן מידי לא יוכל להצדיק את כמות העבודה הרבה שתידרשו להשקיע.

כאב או בעיה – למדו היטב את השוק ומצאו את הבעיה / הכאב על ידי שיחה עם מומחים , לקוחות, וקריאת ספרים בנושא. מרבית הרעיונות המוצלחים באו מאנשים שעבדו שנים רבות בתחום. אם לא צמחתם בתחום כדאי לשקול לבצע עבודה בתחום הרעיון כדי להכיר אותו טוב יותר

חפשו פתרון – הפתרון הראשון ככל הנראה לא יהיה נכון, אבל מבדיקת השוק וחיפוש אחר הפתרון תדעו יותר מה עובד ומה לא. שימו לב שפתרונות רבים באים דווקא משילוב אדם המכיר את התחום יחד עם מומחה לתחום משלים למשל איש תוכנה ורופא היכולים לפתח תיק רפואי דיגיטלי.

שלב שני: הקמת סטארט אפ, מאיפה מתחילים?

לאחר מציאת רעיון טוב, כדאי להתחיל בבחינת יישום, רעיון להקמת סטארט אפ במס' שאלות עיקריות:

מודל עיסקי – זהו הבסיס להמשך העבודה. המודל העיסקי אמור לענות על שלוש שאלות: מי הלקוח שלי? מה הערך המוסף שייקבל ממני? ומה ההגיון הכלכלי של המיזם?

תחרות – מהו הביקוש למוצר ? האם ישנו מוצר דומה בשוק ? במה המוצר שלך שונה מהמתחרים ?

אסטרטגיה – כעת עלינו לתכנן כיצד ניישם את המודל העיסקי שתארנו בחלק הראשון מבלי שהתחרות שתארנו בחלק השני תפגע לנו בהצלחה. לחלק זה קורים תיכנון אסטרטגי.

טכנולוגיה – איזו טכנולוגיה קיימת בחוץ, כיצד ניתן לשפר או לשדרג את הטכנולוגיה הקיימת, האם יש צורך בטכנולוגיה חדשה , מה אנשי המקצוע והמומחים חושבים האם הרעיון ישים ?

גיוס כספיםגיוס הון לסטארט אפ זו אחת השאלות המרכזיות בבחינת הרעיון, האם תוכל לממן מכיסך את המיזם , האם כדאי לך להיעזר בחממה טכנולוגית, מה רמת הניסיון שלך בפרויקט? ישנה חשיבות בעת גיוס הכספים לידע שלך ולרמת ההתקדמות במיזם.

תכנית עיסקית – כעת יש להעלות את כל התיכנון על הכתב ולבנות תוכנית עסקית לסטארט אפ. שימו לב, לכל סטארט אפ יש כללים שונים בניסוח תוכנית העבודה והמצגות שלו.

הקמת סטארט אפ – החזקים שורדים !

דרכו של יזם מתחיל לגיבוש הרעיון והחדרתו לשוק רצופה מכשולים נפשיים,  אתגרים אינטלקטואליים והתמודדות עם מצבים לא פשוטים ולכן כדי להגיע ליעד עליו להיות בעל אמונה, להיטות ותעוזה. יזם שלא מאמין במוצר אותו הוא בונה לא יצליח לבנות אותו.בסופו של דבר רק האנשים המוכשרים והחזקים ביותר שורדים.